Migdały – lepiej moczone czy w wersji na sucho? Który wybór lepszy?

migdały

Migdały – wielu miłośników migdałów przekonuje, ze najlepiej spożywać je po ówczesnym namoczeniu w wodzie. Niektórzy z nich są zdania, że najlepiej zostawić je w wodzie na całą noc. W ten sposób stają się one zdrowsze, bardziej miękkie i łatwiej zdjąć z nich skórkę. Zatem wszystkim łatwiej się je spożywa. Moczone migdały mają lepszy smak i można je przeżywać. Jednak, czy osoby przekonujące o takim sposobie mają całkowitą rację?

Jaki jest naprawdę najlepszy sposób na spożywanie tego produktu? Czy moczone migdały różnią się wartościami odżywczymi. W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te wszystkie pytania.

Migały moczone są lepsze?

W wielu systemach naturalnej medycyny kluczem do zachowania dobrego zdrowia oraz wyleczenia się z różnych dolegliwości jest właściwe odżywianie się. Zaleca to między innymi tradycyjna hinduska medycyna oraz inne starożytne sztuki leczenia. Niezwykle istotny jest sam sposób przygotowania jedzenia.

W wielu wypadkach ma on kluczowe znaczenie. Co mówi tradycyjna hinduska oraz chińska medycyna na temat przygotowania migdałów. Otóż obie te szkoły zalecają namaczanie migdałów przez całą noc. Dawne przepisy zalecają także dodanie do nich trochę cukru, kardamonu, szafranu oraz świeżego mleka. W ten sposób uda nam się zwiększyć odżywcze właściwości migdałów.

fb

Kliknij "Polub tę stronę", a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami.

Kliknij "Polub tę stronę", a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami.

fb

Migdały to skarbnica wartościowych składników odżywczych. Jest w nich nie tylko błonnik, ale także proteiny, magnez, cynk, wapń oraz fosfor. Spożywanie tego produktu pomoże nam zaspokoić zapotrzebowanie na witaminę E. Jeżeli spożywasz moczone migdały, uda Ci się dostarczyć więcej tych składników. Po prostu surowe, nieprzetworzone migdały nie są tak dobrze przyswajane przez nasz organizm. Od czego to dokładnie zależy? Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w biofizyce trawienia.

Moczone migdały nie mają taniny

W surowej skórce migdałów znajduje się tanina, czyli specjalny inhibitor enzymu. Zabezpiecza on migdał przed przedwczesnym kiełkowaniem. Ta sama substancja utrudnia pracę naszego układu trawienia. Właśnie przez to nie jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać składników odżywczych, jakie zawierają migdały. Po odpowiednim moczeniu lub przetworzeniu pozbędziemy się migdałowej skórki.

W ten sposób naszemu żołądkowi będzie łatwiej strawić nasiona migdałowca. W rezultacie do naszej krwi trafi więcej tych wszystkich składników odżywczych. Wedle zaleceń Ajuwerdy, starożytnej hinduskiej medycyny, każdego ranka należy zjeść kilka migdałów, które namaczały się przez całą noc. W ten sposób wyregulujemy poziom kwasów żołądkowych, odzyskamy równowagę kwasowo-zasadową oraz poprawimy trawienie. Odpowiednio przygotowane migdały uchronią nas przed zgagą, niestrawnością oraz innymi problemami żołądkowymi.

Oczywiście nie oznacza to wszystko, że surowe migdały są jakąś trucizną. Jak najbardziej można je jeść. Pamiętaj jednak, że w taki sposób nie korzystasz z ich pełnego potencjału. Dlatego warto odpowiednio przygotować migały przed spożycie. Wielu miłośników tych bakali ma zatem rację. Moczenie migdałów przed spożyciem jest jak najbardziej wskazane.

Podziel się tymi informacjami z rodziną i przyjaciółmi, mogą im pomóc. Podziel się informacją na:
loading...

Zostaw komentarz